Gazeta holandeze: Shembja e pabesë e Teatrit Kombëtar gjatë Koronës. Ky është vetëm fillimi!

Gazetari Ruben Brugman shkroi edhe në shkurt për Teatrin Kombëtar pas një vizite në Tiranë. Pas shembjes, ai iu rikthye temës së Teatrit Kombëtar me këtë artikull për portalin hollandez të artit dhe kulturës CULTUURPERS

Shembja e pabesë e Teatrit Kombëtar gjatë Koronës: Ky është vetëm fillimi.

Teatri Kombëtar i Shqipërisë, i shpallur së fundmi një monument i mbrojtur nga Europa Nostra, u shkatërrua papritur të dielën në 17 maj pas dy vitesh proteste.

Buldozerët arritën herët në mëngjes kur ishte ende errësirë. Një valë e papritur e policëve me kapuç nxorri aktivistët dhe artistët jashtë teatrit dhe formoi një pengesë për të mbajtur publikun larg. Teatri Kombëtar u rrënua me mëshirën e një ekzekutuesi që detyroi një njeri të dashur të shikojë.

Europa jonë

Mund ta imagjinoni pafuqinë e publikut. Protestat me fjalime, ekspozita artistike, koncerte dhe shfaqje teatrore u zhvilluan çdo mbrëmje për dy vjet. Dhe kishte shpresë: Europa Nostra, organizata europiane me seli në Bruksel (me President Plácido Domingo), e angazhuar për ruajtjen e trashëgimisë kulturore, së fundmi e ka vendosur teatrin në një listë të monumenteve të njohura. Kjo nuk ndihmoi.

Sigurisht, pasuan arrestimet e demonstruesve dhe ka indinjatë në shtypin (ndërkombëtar). Hollandezi Vincent van Gerven Oei, i cili dikur kishte ikur në Tiranë nga klima e artit holandez (intervista me të për Cultuurpers), shkroi një letër me Jonida Gashin, e cila u nënshkrua nga shumë njerëz që nuk kishin frikë nga hakmarrjet. Lexoni një artikull për këtë në revistën amerikane të artit në internet Hyperallergic.

TED

Shpagim? E vërtetë. Sipas tyre, bëhet fjalë më shumë sesa për humbjen e një ndërtese unike si teatri. Shembja e fshehtë e teatrit, rezultat i një vendimi të shpejtë rrufe të marrë disa ditë më parë në një klimë kufizimesh të Covid, po shikohet nga shumë si një diktaturë. Siç tha Van Gerven Oei më parë, kur një ish-artist vjen në pushtet, ndonjëherë mund të jetë e rrezikshme.

I referohet njeriut që ndriçoi kryeqytetin Tiranë në ngjyra tërheqëse, të freskëta, i cili foli për të në një leksion TED (“Rifitojeni qytetin tuaj me ngjyra”) për të cilin një portret video është pjesë e një koleksioni në Galerinë Tate , njeriut që ka fituar prestigj në ekspozitat ndërkombëtare, por edhe në klimën politike të Evropës: Kryeministrit Edi Rama.

Diktaturë

Unë isha ulur pranë tij në një restorant të shkëlqyer peshku. Në atë kohë ai ishte thjesht një kryetar bashkie me një bjonde bukuroshe pranë tij. Rezulton se burri ka karizëm dhe ambicie të pashembullt. Unë gjithashtu e kuptoj atë: ju doni të drejtoni vendin dhe qytetin tuaj në shekullin XXI. Jo të gjithë mund të jenë të kënaqur me këtë. Për një turist mesatar, Teatri Kombëtar nuk ishte një perlë. Dizajni disi megalomaniak për një teatër të ri, pra, korrespondon me ambicie më të mëdha.

Fatkeqësisht, brezi aktual ishte shumë i lidhur emocionalisht me ndërtesën e vjetër. Ajo simbolizoi lëkundjen e diktaturës së mëparshme të Enver Hoxhës, një të ardhme lirie dhe një shtet të ri demokratik kushtetues. Ky simbol u hoq brutalisht nga harta, dhe demokracia ishte tashmë atje. Realiteti i vështirë është që Shqipëria po anëtarësohet në BE dhe që fuqitë kryesore politike duan të zgjerojnë sferën e tij të ndikimit.

Ndërtesa të tjera kulturore pritet të zhduken. Në Hollandë, edhe duke iu referuar Koronës bëhet e qartë se sa e rëndësishme është kultura. Në Tiranë, një protestë dy-vjeçare nga artistët nuk mbijetoi, pavarësisht mbështetjes ndërkombëtare nga shumë figura të shquara. Sidoqoftë, arti që i shërben vendimmarrësve politikë do të mbetet gjithmonë e ardhmja.

Artikulli paraprakBasha nis ditën me takime me bizneset: Shqipëria me krizën më të thellë në rajon, ja si ndalohen efektet e krizës
Artikulli tjetërUrgjent dhe shumë e rëndësishme! Thirrje drejtuar qytetarëve: Fotografoni agjentët e policisë pa numra identifikimi